9 Ocak 2010 Cumartesi

işbirlikli öğrenme etkinliklerinin aşamaları

İşbirlikli Öğrenme Etkinliklerinin Aşamaları
Deney grubunda uygulaması yapılan işbirlikli öğrenme etkinlikleri
aşağıda maddeler halinde açıklanmıştır.
1. Deney grubundaki öğrenci gruplarının belirlenmesinde işbirlikli
öğrenme yöntemi grup belirleme kriterlerinden (cinsiyet, fizik I dersi başarı
notları, yaş, mezun olduğu okul türü vb. ) yararlanılmıştır. Kontrol
grubundaki öğrenci grupları rasgele belirlenmiştir.
2. Deney grubu 5’er kişilik 6 gruba ayrılmış ve işbirlikli öğrenme
yöntemi ile ders işlenmiştir. Derslerin işlenmesinde işbirlikli öğrenme
tekniklerinden biri olan Öğrenci Takımları Başarı Bölümleri İşbirlikli Öğrenme Yönteminin Bilimsel Süreç Becerilerine Etkisi tekniğinden yararlanılmıştır. Kontrol grubunda ise geleneksel grup çalışması ile konular işlenmiştir. Her iki grupla 6 hafta 12 ders saati uygulama yapılmıştır.
3. Deney ve kontrol grubunda fizik-II laboratuar dersindeki aşağıdaki
deneyler göz önüne alınarak etkinlikler gerçekleştirilmiştir.
a) Ohm Kanunu’nun incelenmesi
b) Direncin bağlı olduğu faktörlerin belirlenmesi
c) Telli köprü yöntemi ile direnç değerinin tespit edilmesi
d) Bir pilin EMK’sının tayini
e) Kirchoff Yasası’nın incelenmesi
f) Üzerinden akım geçen telin oluşturduğu manyetik alanın
incelenmesi

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder